Carpe diem!

marts 2017
P O T C P S Sv
« Feb   Apr »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Historia

JP Delaney

mikimoto-perlesVai jūs zināt, kas ir Mikimoto? Un kādas viņam sakars ar pērlēm? Es līdz šim nezināju. Taču tad manās rokās nonāca apgāda “Kontinents” izdotā JP Delaney psiholoģiskais trilleris “The Girl befor”, kas pie lasītājiem aizceļojusi ar nosaukumu “Mikimoto pērles”. Jāsaka gan skaidrības labad, ka lai gan pērlēm šajā darbā kādā ļoti saspringtā situācijā ir izšķirošā nozīme, stāsts nav par pērlēm, arī ne par slaveno japāņu pērļu audzētāju Kokiči Mikomoto. Šī romāna galvenā varone, manuprāt, nav pat meitene, kā to vēsta romāna oriģinālais nosaukums, lai gan tajā ir vismaz divas svarīgas meitenes un divi svarīgi vīrieši, kas viņas pielūdz. Lai cik dīvaini tas nešķistu, romāna galvenā varone ir MĀJA.

Arhitektūras ģēnijs Edvards Monkfords ir arhitektūras ģēnijs, kas radījis māju, kurā nav nekā lieka. Māja ir ideāla un to labprāt īrētu daudzi, ja vien nebūtu īpašu atlases paņēmienu un noteikumu, kam jāpiekrīt potenciālajiem mājas īrniekiem. Īrnieks mājā drīkst ievākties tikai tad, kad pēc garu anketu aizpildīšanas ticies ar pašu arhitektu un saņēmis tā apstiprinājumu. Daudzi netiek tālāk par anketas aizpildīšanu. Taču kādam pa reizītei veicas. Lielākoties sievietēm, kas ir līdzīgas izskatā. Vismaz sievietes ir tās, kuras arhitekts apstiprina. Sievietes arī ir tās, kam māja liekas ideāla un kuras dēļ iespējas tajā dzīvot, spēj atteikties no visa, personīgajām mantām, kolekcijām, pat no mīļotā, ja nu ideālajā mājā tas īsti neiederas. Un vēl jau ir sasodīti seksīgais arhitekts, kurš šķiet tik pat ideāls kā māja, un nevienu no dāmām neatstāj vienaldzīgu.

Monkforda namā pirmā pēc daudzām uz dzīvi apmetas Emma, kas domā, ka šī māja ir ideāla un tā viņai ļaus justies drošībā. Šķiet, Emma ir tik trausla, tik neaizsargāta, ka jau pēc pirmajām izlasītajām lapaspusēm skaidrs, ka viņas puisi ir galīgs nejēga. To vēl skaudrāk liek saprast, ideālā vīrieša Edvarda Monkforda parādīšanās. Emma uzskata, ka pēc apmešanās uz dzīvi supergudrajā, ar vissmalkākajām tehnoloģijām aprīkotajā namā viņa kļūs par citu cilvēku. Par cilvēku, kurš nebūs upuris un spēs pastāvēt par sevi. Emma uzskata, ka viņai nepieciešams tieši šis nams viņai ir nepieciešams, lai viņa justos laimīga.

Emma ir meitene pirms tam. Meitene pēc tam ir Džeina, kas neko nezina par Emmu, līdz brīdim, kad uz sava nama sliekšņa atrod baltu liliju pušķi, kas kā vēlāk izrādās nav domāts viņai, bet gan Emmai, kas pirms trim gadiem mirusi šajā namā. Kāds svešinieks, kuru sieviete kādu rītu pārsteidz pie sava nama durvīm, jaunās sievietes nāvē vaino izīrētāju un nama radītāju Edvardu Monkfordu, ar kuru Džeinai sākušas veidoties, kā pats Edvards to sauc, ideālās attiecības. Vai tiešām Edvards vainojams Emmas nāvē un kāda patiesībā bija Emma? Džeina cenšas to noskaidrot un pati nonāk nāves briesmās. Taču arī viņai ir savs noslēpums, kuru viņai jānoslēpj no mājas, kas par savu iedzīvotāju zina pilnīgi visu, jo reģistrē pat niecīgākās izmaiņas iedzīvotāja veselības stāvoklī un ikdienas ieradumos.

“Mikomotas pērles” ir psiholoģisks trilleris, kura centrā ir māja un tās iemītnieki, kam ir savi noslēpumi un iemesli, kāpēc viņi izvēlējušies dzīvot šajā tik netradicionālajā, vienlaicīgi sarežģītajā un vienkāršajā namā. Autore ļoti prasmīgi attēlo katra varoņa raksturu un rīcību atbilstoši viņa psiholoģiskajam stāvoklim. Principā katrs varonis šajā romānā izmisīgi cenšas atgūt kaut ko reiz zaudētu, tikai veids kā viņi to dara ir atšķirīgs un viņi neviens nav gatavi atkāpties no sava mērķa, ja nu vienīgi tas, kuru visi uzskata par šī stāsta melno avi. Spriedzes pilns romāns, kurā ziņkāre vietumis mijas ar riebumu un neizpratni. Ļoti dīvaini centrālie tēli! Ļoti dīvaina māja! Cepuri nost autoram, ka viņš ko tādu izdomājis. Bet, jā, rokas nost no Mikomoto pērlēm! Tās ir brīnumainas savā nevainībā. :)

Did you like this? Share it:

Leave a Reply

 

 

 

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>